stoppakissie

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Fördomar!

Av Personligt Personligt - 20 januari 2010 20:19

Alla “blondinbloggare” sitter och skriver om hur jobbigt det är pga alla fördomar som finns mot blondiner. Ja, vissligen men vi kan tjäna pengar på det! Tror du att en “ghetto-tjej” som har massa fördomar mot sig kan göra det..? Nej, det är inte lika intressant för dom är inte rika och glamourösa! Gingers, nej dom är för konstiga och prickiga.. Feta? Nej dom är inte sexiga och till dragande, osv! Här skriver jag iaf om mina fördomar som jag har, för erkänn det eller ej så har alla dom mot alla!


Förortsbarn:


Mina fördomar är att dom är våldsamma, fattiga och har ett dåligt ordföråd: vilket leder till att dom blir våldsamma, det är väl lättare att slåss om man inte kan kommunicera? Som apor kan man säga.. Men givevis behöver det inte stämma,samma sak som med “korkade blondiner”. Visst, det finns korkade blondiner men alla är inte det. Samma gäller väl förortsbarn.. Typ..

Gingers:


Dom ser jag so folk som är väldigt tysta eftersom dom är oftast väldigt oattraktiva Vilket jag också skulle ha varit kanske om jag var en så kallad “gingerkid”. Men det kanske finns snygga rödhåriga också, vem vet? Som sagt, detta är ju fördomar – som alla har mot stort sätt alla!



Blondiner:


Bitchiga och diviga, men det är ju inte alla! Nu för tiden finns det så mycket olika salgs blondiner, vi har ju dom som mig som ser lite mer “extrema” ut och sen har vi dom fulare som ser ut som blondinbella. Därför har jag olika fördomar mot olika blondiner haha.. Men det roliga är att jag har fördomar mot blonda tjejer med silikon, tänker ofta att dom bara är blåsta osv.. Lite komiskt va?

“Rakade”


Skinnheads, våldsamma och fördomsfulla. Dom är jag lite smårädd för, inte för jag vet varför.. Även om dom var skinnheads allesammans så skulle dom inte vilja mig någonting illa..? Men har emot folk som använder våld, dom är så primentiva.. Klassar dom i samma klass som apor helt ärligt!






Texter & Bilder Kommer från Kissie

 
 
gesala

gesala

21 januari 2010 23:28

fördomar är bara så lågt.. och det är du med kissie ;)

http://quetzala.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Personligt Personligt - 17 mars 2010 18:08

Nää...vet ni vad kära StoppaKissie läsare...   Ja ger upp denna blogg nu, ja har gett de så många chanser nu, men de går inte bättre för de.   Så, ja...Jag får TACKAR för mig...och hoppas att de kanske finns någon annan där ute som tar tag i ...

Av Personligt Personligt - 16 mars 2010 19:22

Nej vad roligt, titta vad jag hittade när jag läste runt lite på aftonbladet.. *hihi*, inte så ovanligt nu för tiden att jag kan sitta och läsa om mig själv! Kan ibland ta några sekunder innan jag lägger märkte till att den som dom nu kallar Sveriges...

Av Personligt Personligt - 16 mars 2010 19:21

Jag ser rätt full ut på bilden.. Tycker inte ni också det? Haha!     Snart åker vi tillbaka! Glöm inte att tävlingen avslutas den 23e!         Texter & Bilder Kommer från Kissie ...

Av Personligt Personligt - 16 mars 2010 19:21

Hej igeen!     Hemma igen, så skönt.. Så jäkla kallt nu mot kvällen, brr!! Och jag som bara hade skinnjacka, men vill man vara fin så.. *hihi*! Vi började iaf fimla på Strueplan, gick jättebra och det var jättreroligt! Många söta bloggläsare k...

Av Personligt Personligt - 16 mars 2010 19:20

Nu kilar jag iväg och ska möta Steffi, vi ska träffas på Stureplan nu och filmas lite! Så vill ni komma med lite är det bara att vara vid Stureplan om ca 30 min! Ska nämligen möta upp lilla Steffi vid Svampen!     SES DÄR!          ...

Presentation

Hej!
Efter att vi blev avstängda från Blogg.se så håller vi hus på bloggplatsen.se istället.
Vi var två personer innan men nu är det bara jag som ska se om jag kan driva denna bloggen för eran skull....
TYCKER NI INTE OM DEN BEHÖVER NI INTE VARA HÄR!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bubbelroom

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards